الاثنين، أبريل ٢٣، ٢٠٠٧

منعم في النيابة بكرة


لصوص الوطن في بيوتهم بكرة زي العادة

وبرضه زي العادة

عبد المنعم هيتعرض على نيابة شبرا الخيمة بكرة الثلاثاء إن شاء الله

لإنه من شرفاء مصر

قلوبنا معاك يامنعم

وقلوبنا عليكم ياظلمة

متنسوش منعم بكره

16 تعليق:

حلم الحرية يقول...

ربنا يفك حبسه هو ومن معه

غير معرف يقول...

الاستاذ / عبد المنعم محمود
والاستاذ / انسى
ومدونة (( أنا اخوان ))

كل التحية والتقدير للجميع ..
يا عبد المنعم يا من انت عبده رسالة الولى عز وجل لك .. أصبر واحتسب ..
الحياة الدنيا ممر للاخرة والاخرة خيرً وابقى ..
وطالما سيذهب للنيابة فمازال القانون بخير وطالما ان هناك قانون فهذا فى حد ذاته خير . . .
وامر المسلم كله خير
ولنبقى قضاءنا نزيها حتى نستطيع ان نكمل عيشنا ..

وغدا السعيد سيبزغ .. والله سيبزغ
اخيكم فى الله
المدون عادل سامى

mo'men mohamed يقول...

ربنا معاك يا منعم بندعيلك من القلب

غير معرف يقول...

إن شاء الله ياخد إفراج ولو ان الغجر دول ماحدش يقدر يتوقع هيهببوا ايه

قلمي الحر يقول...

ربنا معاك ومعنا ..ويحررك من قيد كلاب الحراسة اللي في بلدنا ..ربنا أقوي وقادر على كل شئ..وغدا الحرية قادمة

غير معرف يقول...

احيانا كثيرة احسدك انت ومن مثلك من المدونين لا على الشجاعة وحسب ولكن ايضا علةى القدره على التعبير التى تمنية من الله ان املك جزءا منها حتى اصيغ كل ما وجدنى من حب او كره او معلومات ما ولكن دعك من هذا اخى عبد المنعم صحيح انا لست اخونى ولا سياسى حته ولكن انا صاحب حق فى بلد الرقيب عليها نصب وحرامى وقاتل وكما فوق كل ده ظلام الى ابعد الحدود

اخى انا اخذت ثوب افضل الجهاد لقول الرسول عليه افضل الصلاة والسلام حينا سائله عربى يارسول الله ما هو افضل الجهاد فسكت النبى حتى اعاد الرجل السؤال ثلاث مرات واذ بهى ينهى عليه السلام الحج واذا بهى يهم ليكرب فرسه حتى سأل اين السائل عن افضل الجهاد فاجاب الاعرب انا يارسول الله فقال له هو قول الحق فى وجه لحكام الظلام

نلتها ياعبدالمنعم انتم السابقون وان ان شاء الله اللحقون

وابشر بقوال الله تعال اقترب للناس حسابهم وحسن وقت الحساب يامبارك انت ومن معك

غير معرف يقول...

المدون والصحفي المصري عبد المنعم محمود, يُعرض صباح الثلاثاء 24/4/2007 على نيابة شبرا الخيمة للنظر في تجديد حبسه على ذمة قضية لفقتها مباحث أمن الدولة التي كانت قد اقتحمت منزل عبد المنعم في الإسكندرية , ثم اختطفته من على متن طائرة صباح الأحد , حيث كان متوجهاً في رحلة عمل لصالح قناة الحوار البريطانية لإعداد برنامج عن الحريات في العالم العربي.

ودعت – الحركة الشبابية المصرية لمناهضة الاعتقال (مش هتاخد) – للتجمع السلمي أمام نيابة شبرا الخيمة في الحادية عشرة صباحاً تضامناً مع عبد المنعم محمود وطلاب معهد التعاون الزراعي المحالين للتحقيق على خلفية نفس القضية الملفقة.

belal يقول...

يا رب..يريحنا وتخرج يا منعم ..ويخشوا هما بدالك..قادر يا كريم

AbdElRaHmaN Ayyash يقول...

ربنا يحميه ويفك أسره وأسرنا كلنا في مصر

Monzer يقول...

أنا م الفرسان
متضامن مع الإخوان
أنا إخوان
معاهم ضد الشيطان
كلنا إخوان
ضد الظلم والطغيان
ضد القهر والعصيان
إحنا إخوان
عباد الرحمن
أنا نفر مسلم ... م الإسلام
مع أخويا عبد المنعم... القبطان
خلف القضبــــــــــــــــــــــــــــــــان
ده مش زي ابن عامر سليمان
أنا إخوان
ومش هاكون تانى غفلان
ومش هاسكت على السجان
أنا إخوان
ومابقتش زي زمان
ولا هافضل علطول جبان
ولا هارضى بالهوان
أنا إخوان
اسمعنى لحسن يجيلك طرشان
احذر .... صرختى هاتوصل كل مكان
ده مكاننا بره القضبان
والسجان هو الخسران
أنا أخوان
أنا كسبان
أنا إخوان أنا إخوان وكلنا أعوان
ضد السجان... ضد السجان
ضد الشيطـــــــــــــــــــــــــــــــــان
أنــــــــــــــــــا إخـــــــــــــــــــــوان

إهداء إلى الأستاذ منعم

غير معرف يقول...

ربنا يفك اسرك يامنعم وربنا هو القادر علي ان يخرجك لا هولاء الظالمين احنا ممكن نعمل حاجة ايجابية اننا نصلي قيام النهاردة ونكثر من الدعاء لمنعم والناس اللي معاه ونصلي بسور التي بها جهاد لنستشعره مثل الاحزاب ا الانفال اتمني ذلك

غير معرف يقول...

ربنا يفك اسرك يامنعم وربنا هو القادر علي ان يخرجك لا هولاء الظالمين احنا ممكن نعمل حاجة ايجابية اننا نصلي قيام النهاردة ونكثر من الدعاء لمنعم والناس اللي معاه ونصلي بسور التي بها جهاد لنستشعره مثل الاحزاب ا الانفال اتمني ذلك

3am negm يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
3am negm يقول...

ربنا معاك يا عبدو و يفك أسرك و ياخد إلى ظلمك أنتا و كل إخوانك اللهم أمين

اسلام رفاعى يقول...

منعم انت يتدفع ضريبة الحرية ربنا معاك يامنعم ويثبتك

غير معرف يقول...

الي كل الصامتين القابعين خلف سجون عجزهم وجبنهم الي متي هذا الهوان والعجز ألم تسمعوا عن فارس الاخوان منعم الذي حطم قواعد اللعب مع اقذام النظام واعلن بأعلي بيان (أنا اخوان)فزلزل الاركان وحطم الأصنام وعلق الفأس في رقبة السجان فاللهم اجعل أسره بردا و سلام وأيقظ بتضحيته عقول كل غفلان وثبته ولا تتركه وحيدا في هذا (الاعلان) و ضم الي طريق حريته كل الاحرار والاخوان .